Monday, February 23, 2009

Diari hatiku...

Duhai hatiku yg membelai...telah kau dijadikanNya begitu halus dan suci...tetapi kenape jasadku ini sentiasa menzalimimu....duhai jasad yang sentiasa kukuh dengan cintaNya...betapa besar nikmat dan senjata yang engkau berikan kepadaku....sejakku di lahirkan...daku melihat ibuku menciumku dengan penuh syahdu...sedangkan daku menangis meninggalkan kekasih pertamaku....telahku berjanji kepadaMu...Ya ALLAH..kaulah cintaku...tiada tuhan selainMu...itulah lafaz cinta syahduku....tapi ku redha...kerana cintaMu...ku teruskan perjalananku di duniaMu yang fana ini....Ya Rabbi...betapa tinggi engkau menguji kesetiaan cintaku padaMu...aku di besarkan dalam keluarga yang bermasalah tapi aku sentiasa bersyukur dengan kurniaanMu....sejak kecil lagi diriku dipukul dengan kemarahan ayahku....tapi aku redha di pukul jika itu yang dapat membahagiakannya....pernahku terfikir...dari mana datangnya kekuatan hati dan jasadku dalam menghadapi neraka dunia ini...tapi Ya Allah engkau sentiasa membisikkan cintaMu dan membelai hatiku....aku di besarkan dengan penuh kekerasan...tapi engkau sentiasa mengajarku tentang nikmat senyuman....tanda ku cinta padaMu....sejak kecil Ya Allah telah ku berjanji padaMu...engkaulah cinta hakikiku....dan hanya engkau sahaja yang berhak ke atas hati ini...telah ku serahkan jiw a dan jasadku kerana cintaMu...sejenak ku tertanya kepada siapakah hati ini dan jasad ini di ciptakan....Ya Allah sejak kecil hingga sekarang engkau menjaga cintaku...diriku masih ingat...semasa aku di masukkan ke tadika yang tiada asas islam....aku nyaris di rosakkan oleh teman baikku(lelaki) semasa main polis dan pencuri....tapi Ya Allah...engkau membuat daku menjadi agresif untuk menyelamatkan maruahku...walaupun aku hanya berumur 6 tahun...sejak itu aku memandang lelaki sebagai musuh ketatku...aku membuka geng anti lelaki di tadika....semua lelaki takut dengan ku...apabila aku masuk ke sekolah rendah....berbagai ragam manusia bernama lelaki yang ku temui....semua memandangku dengan nafsu semata-mata....aku tak tahu Ya Allah...aku terseksa hidup dalam dunia yang penuh dengan lelaki begini....ada lelaki yang sanggup sujud padaku kerana ingin memiliki cintaku...ada hanya inginkan tubuhku....aku tidak mahu cinta ini Ya Allah....ini bukan cinta dariMu...semasa aku berada di darjah 6....aku berazam untuk masuk ke sekolah maahad yang hanya perempuan sahaja....betapa bersyukurnya aku apabila terpilih...hanya inilah cara untukku bebas dari nafsu bernama lelaki....tapi Ya Allah segalanya telak engkau gariskan di LuhmahfuzMu....diriku ditarbiyah dengan lebih teruk di maahad....dengan lelaki yang bernama ustaz....sepanjang aku belajar di maahad...airmataku sentiasa menitis....kerana kami sentiasa di'irab oleh ustaz....Ya Allah aku sentiasa merasakan diriku di pandang tanpa sehelai kain di badanku jikaku di i'irab...batapa hinanya muslimat di mata muslimin....dendam dan benciku pada manusia yang bernama lelaki....semakin kukuh dan bertambah....tiada sedikit hormat yang aku bagi pada mereka....melainkan pandangan sinis semata-mata....tapi...semua pandangan sinisku...telak Engkau tukar kepada cinta yang tulus dari hatiku....kerana dia....pandanganku pada lelaki telah berubah....sesungguhnya betapa hebatnya orang yang bertaqwa di sisi Allah....tapi dia pergi tanpa ape2 janji....namun aku tetap menunggunya sehingga sekarang....genap 5 tahun daku menantimu duhai bulan....telah ku tolak semua lamaran kerana manantimu dengan setia....berat hatiku untuk melepaskanmu...tapi Ya Allah aku tak nak lagi berlaku zalim pada muslimin yang berhak mengambilku dengan cintaMu....Ya Allah telah banyak hati yang telah aku kecewakan dalam menunggunya yang tak pasti....aku redha Ya Allah...ku mohon padaMu...pertemukanlah daku dengan jodohku...yang dapat menjadi suamiku di dunia dan di akhiratMu....yang dapat menjadi imam tahajjudku....yang dapat menjadi pemangkin dalam ibadatku dan cintaku kapadaMu...Ya Allah ...pertemukanlah daku dengan jodohku...yang memberi ketenangan dan senyuman sepanjang hidupku...yang dapat menyempurnakan kelemahanku dengan kesempurnaannya....memberkanku zuriat yang soleh dan solehah....membantu menjaga amanah2 yang engkau taklifkan ke atasku selama ini....engkaulah segala-galanya bagiku....Bulan....akan ku buka pintu hatiku untuk insan bernama suami....kerana cintaNYA...Amin....

No comments:

Post a Comment