Tuesday, September 7, 2010

Jangan tinggalkan ku....

Ramadhan....
engkau senantiasa mentarbiyahku...
senantiasa menjadi dambaanku...
namun..mengapa hati ni tidak kuat ya Allah....
membiarkan rezekimu ini berlalu pergi...
meninngalkan ku sendirian...

Ramadhanku...
sepinya daku bersama dosa2ku...
sedangkan engkau mampu menyucikanku....
namun...sku tetap kotor,,,jijik..
dalam rahmatmu....

Ramadhan...
betapa jahil dan kotornya diri ini...
cahaya mu tedak mampu melekat pada jasad ku...
betapa hinanya nafsuku...meratap pemergianmu...
walauoun jasadku ceria..
namun...hatiku meratapi dgn air mata...
rohku menangis krn dikau pergi...

Ramadhan...
siapalah daku di pandangan Allah...
siapalah jasad hina ini sbg hamba...
aku rindu kemanisanmu ramadhan...
hadiah terindah dariNya untukku...
tapi...
aku rindu memeluk imanku...
aku rindu di dodoi ibadatku....
aku rindu gilakan cintaMu ya Allah...
aku rindu menatap kematian dosa2 ku....
aku rindu menangis mencium bau syurgaMu....
aku rindu tidur dalam sujudku padaMu...
aku rindu taqwa memelukku...

Ramadhan...
pilunya hatiku menatap wajahmu...
silu jiwaku engkau menghinaku...
datanglah padaku wahai hadiahku....
peluklah daku....bersama awan rahmatmu....

No comments:

Post a Comment